1
971’de Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk Countach LP400 S Turbo
tanıtıldığında, birçok kişi bu modelin seri üretime geçmeyeceğini
düşünmüştü. Zira sahip olduğu radikal tasarımı geliştirmek, eşi
benzeri görülmemiş teknik zorlukları beraberinde getiriyordu.
Ancak takdire şayan bir şekilde, Lamborghini efsanevi görünüme sahip
bu aracı üretme konusundaki hedefinden vazgeçmedi ve teslimatlar,
Cenevre’de sergilenmesinden bir ay sonra Nisan 1974’te başladı.
Kama şeklindeki tasarımı ve keskin hatlarıyla herkesi kendine hayran
bırakan Countach LP400 S Turbo’nun üretimi 1988’de durdurulmuş olsa da
şimdilerde bu efsanevi modelin üretimine, sadece 199 adetten oluşacak ve
koleksiyonerlerin özel ilgisini çekecek şekilde yeniden başlanıyor.
Son derece detaylı model otomobilleriyle tanınan İngiltere merkezli
Amalgam Collection tarafından hayata geçirilen proje ile 1980’lerin ikonik
otomobili her yönüyle 1:8 ölçeğinde yeniden canlandırılıyor. Projede
orijinal üreticinin CAD verileri ve mühendislik çizimlerinin yanı sıra
otomobilin tam boyutlu dijital taramaları ve fotoğrafları da kullanılıyor.
50 cm’den biraz daha uzun olan model tamamen açılabilir kapılar, farlar,
ön bagaj bölmesi ve arka motor kapağı gibi detaylarıyla dikkat çekiyor.
Ayrıca Giallo Fly sarısı veya Rosso kırmızısı renk seçenekleri sunularak, bu
efsanevi aracın hayranları için özelleştirme imkânı da sağlanıyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Countach LP400 S Turbo’nun standart modeli 14,835 Pound’a, kişiye özel
olarak tasarlanan modeli ise 17,425 Pound’a Amalgam Collection’dan temin
edilebiliyor.
Resmi lisansa sahip Countach LP400 S Turbo’yu, bu yılın ilerleyen
dönemlerinde Lamborghini’nin ilk plug-in hibrit aracı olan Revuelto
modeli izleyecek. Countach ve Revuelto modelleri, savaş öncesi klasik
araçlardan çağdaş Formula 1 otomobillerine kadar uzanan ve her birinin
yapımı yaklaşık 250 ila 450 saat süren, koleksiyon değeri yüksek 1:8 ölçekli
modeller serisine katılacak.