P
andemi başladığından beri kendiliğinden yükselen bir trend var:
Pijamalar. Evde kalan, evden çalışan çoğu kişinin gün boyunca
üzerinden çıkarmadığı bu yeni “iş kıyafetleri” artık günlük
giyimde de ön sıralarda yer alıyor. Durum böyle olunca, lüks
markalar değil Zoom toplantılarında, dışarıda giyildiğinde bile şık duracak
pijamaların üretimine hız verdi. Çünkü şu bir gerçek ki artık insanlık
“rahat ve moda” anlayışına daha fazla ihtiyaç duyuyor.
Saks Fifth Avenue Moda Direktörü Roopal Patel WSJ’a verdiği röportajda
“İnsanlar rahatlık ve modayı birlikte yaşamanın alternatif yollarını arıyor,”
diyor. Geçtiğimiz yılın Mart ayında dünya durduğunda mağazanın pijama
satışlarındaki artışı fark eden Patel, bu seçimin karantina rutinleri arasına
girdiğini söylüyor. Şimdiyse gözler yeni stillerin peşinde. Modacılara göre
doğru parçalarla kombinlenen bir pijamayla her yere gidebilirsiniz! Sofia
Coppola’nın 2013 yılı Met Gala’sındaki kırmızı halı görüntüsünü hayal edin:
Metalik bir Marc Jacobs pijama üzerine zarif ve ışıltılı mücevherler... İşte
bu kadar basit.
Pazar araştırma şirketi The NPD Group’a göre Kasım 2020 itibariyle pijama
satışları yüzde beş artış gösterdi. Bazı kullanıcılar şık pijama takımlarına
ve lüks sabahlıklara yüzlerce hatta binlerce dolar harcadılar. Bu sayede,
Gucci, Fendi ve Versace gibi tasarımcılar da pahalı pijamalarla adından
söz ettirdi. Şubat ayında, Jodie Foster Altın Küre’yi alırken üzerinde Prada
marka bir pijama vardı. Geçen aylarda Gal Gadot, Amerikan Yapımcılar
Birliği Ödülleri’nde Swarovski kristallerle süslü siyah kadifeden bir Miu
Miu sabahlık giydi. 2019’da piyasaya sürülen LessLess, Hollywood’un altın
çağında yıldızların giydiği sabahlıklardan ilham aldı; hem erkekler hem
de kadınlar için ipek, keten ve kaşmir pijama takımları ve sabahlıklar
tasarladı.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
İpek takımların yaratıcısı Olivia von Halle, web sitesindeki satışların Ocak
2020 ile Ocak 2021 arasında yüzde 150 arttığını söylüyor. Yine de geçen
Kasım ayında Harrods ile yaptığı işbirliğinin başarısına şaşırdığını da
itiraf ediyor. Swarovski düğmeli kadife pijamalar, çiçek desenli el işlemeli
elbiseler ve 365 dolarlık uyumlu göz maskeleri gibi ürünlerden oluşan
Cabaret Koleksiyonu’ndan bahsediyoruz. Londra’da yaşayan 38 yaşındaki
von Halle, “Bu ürünler çok çabuk tükendi. Sanırım tasarım bir elbiseye
binlerce dolar harcayan kadınlar şimdi bu parayı bir sabahlığa veriyor,”
diyor.
Dışarıda şık pijama giymekten emin olmayanlar için, liseden beri kıyafet
dolabında pijamalara yer verdiğini söyleyen lüks aksesuar markası Comme
Si’nin kurucusu ve kreatif direktörü Jenni Lee’den bir ipucu alalım. 33
yaşındaki Lee, “Son zamanlarda en sevdiğim kombin pijama pantolon,
kaşmir süveter ve şık ayakkabılar,” diyor. Pandemi sırasında ipekle bu
kadar çok zaman geçirmek Lee’yi kendi markası altında ipek boxer şortlar
yaratmaya yöneltmiş.
Aslında bunun bir tercihten çıkıp moda meselesi haline gelme nedeni çok
basit; günlük ev giyimindeki bol hırkaların, rengi kaçmış tişörtlerin aksine
ipek bir pijama üstüyle yalnızca kendinizi iyi hissetmekle kalmazsanız, şık
da görünürsünüz