B
ir süredir kavramların birbirine girdiği, tabiri caizse “eklektik”
bir gündeme alışmaya çalışıyoruz. Hem teknoloji hem de moda
dergilerinin aynı haberi aynı iştahla yaptığına daha önce şahit
olduğumuzu pek hatırlamıyoruz. Ama metaverse, dünyamıza
geldiğinden beri, her şeyin tanımı biraz bulanıklaştı diyebiliriz. Artık
“varolma” tek bir dünya için geçerli değil.
24 Mart’ta gerçekleşen, kripto paraların geçerli olduğu, teknolojinin
geldiği son noktadaki moda gösterisi Metaverse Moda Haftası’nın yankıları
hâlâ sürüyor. Etkinlikte lüks markalar ve tasarımcılar dijital evrende bir
araya geldi, 3D podyumlarda ön sıradaki koltuklar doldu, özel etkinlikler
yapıldı ve bu sırada hemen satın alınabilir moda konuşuluyordu.
Sanal gerçeklik platformu Decentraland’da düzenlenen etkinlikte DKNY,
Tommy Hilfiger, Paco Rabanne, Dolce & Gabbana, Etro, Charles & Keith
ve Prive Porter gibi modern marka ve tasarımcıların yanı sıra DeadFellaz,
The Sevens, 8SIAN, Fang Gang ve Mortiverse gibi popüler web3 markaları
sergilendi.
Peki bu etkinlik nasıl gerçekleşti? Öncelikle şu soruyu sorarak başlayalım:
Sanal ve gerçek gardıroplarınızı birleştirebilseydiniz nasıl olurdu? Yani
sanal dünyada gördüğünüz bir şeyi satın alsanız ve ânında size doğru yola
çıksa… İşte bu etkinlikte sağlanan şeylerden biri buydu. Elbette gerçek
dünyası için NFT kuponları satın almanız şartıyla.
Katılımcılar, bu etkinlikle birlikte 2022’nin, dijital moda ekseninde müthiş
bir yıl olacağını düşünüyor. Bununla birlikte bir hafta boyunca altmıştan
fazla markanın bir kısmı özellikle metaverse için tasarlanmış 500 görünüm
sunarken, diğerleri fiziksel olarak da satın alınabilecek ürünler sundu.
Etkinlikler ücretsiz ve herkese açıktı. İlk gün 6 binin üzerinde ziyaretçinin
uğradığı söyleniyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tüm olayın teknoloji boyutuna bakarsak ortaya belli birkaç başlık çıkıyor.
Bunlardan en önemlisi, eğer bu kadar büyük bir etkinliğe katılacaksanız
çok iyi giyilebilir teknoloji cihazlarınızın olması gerektiği. En iyi grafik
kartlı bilgisayarlardan birine de sahipseniz, o zaman hazırsınız demektir.
Zira bu etkinlikler yapıldıkları alandaki teknolojiyi yansıtabilmek için
sizin kullandığınız teknolojiyle de eşleşmek durumunda. Ama zaten
muhtemelen modayla teknoloji tam burada birleşecek, yüksek teknoloji
giyilebilir ürünler ve görüntüleme sistemleri son modayı yakalayacak.
Diğer taraftan kulislerdeki dedikodulara baktığımızda ortaya şöyle bir
tablo çıkıyor: İlk Metaverse Moda Haftası katılımcı markaların isimleri
dışında şimdilik kimseyi fazlasıyla etkileyecek güce sahip olmadı.
Avatarlar, dijital podyumlar, pop-up mağazalar ve gerçekçi parçaların
yanı sıra elfler, melek kanatlı orklar, kanatlı adamlar ve bir çeşit cosplay
show’uyla moda haftalarında boy göstermekten hoşlanan kimse tatmin
olmuş görünmüyor. Ama yine de gelecekte neler olacağı hiç belli olmaz.
Kesin görünen tek şey şu ki 2022, moda dünyası için dönüştürücü bir yıl
olacak.