D
oğru kimya ile kurulmuş bir ortaklık her nerede olursa olsun kendini
gösterir. Ve gerçek otomobil düşkünleri bilir ki arzu nesnesine
dönüşen ortaklıkların başında moda markaları ve arabalar gelir.
Üstelik bazıları gerçekten unutulmaz işlere imza atarlar. İşte
günümüzden geçmişe aklımızdan silinmeyen bazı ortak işler…
Aston Martin ve Girard-Perregaux, 2021
Hassas mühendislik ve zamanlama konusundaki ortak tutkuları göz
önüne alındığında, birçok üst düzey otomobil üreticisinin aynı
derecede prestijli bir saatçiyle çalışması şaşırtıcı değil. Aston
Martin ile lüks İsviçreli saat üreticisi Girard-Perregaux arasındaki
ortaklık da bunlardan biri. Aston Martin’in yaratıcı şefi (yarış
pilotu ve saat meraklısı) Marek Reichman, saatlerin tasarımıyla
yakından ilgilendi ve Girard-Perregaux, Aston Martin için Three
Flying Bridges tasarımının yeni bir baskısını üretti. Tourbillon
donanımlı, zarif bir şekilde markalanmış Aston Martin saat
versiyonunun her biri 146,000 dolara mâl olan 18 örneği var.
Balenciaga ve Polestar, 2020
Araba şirketleri, çekiciliklerinden faydalanma arzusuyla sevilen
moda evleri ve markalarla sıklıkla ortaklık kurar. Ancak moda evi
Balenciaga ve otomobil markası Polestar arasındaki ortaklık ters
şekilde başladı. Balenciaga’nın kreatif direktörü Demna Gvasalia,
Sonbahar 2020 koleksiyonunun sanal açılışında kullanacakları araçlar
için Polestar’a başvurdu. Volvo ve Geely tarafından 2017 yılında
kurulan Polestar, yalnızca hibrit ve elektrikli otomobiller üretiyor
ve Gvasalia’yı cezbeden farklı bir tasarım estetiğine sahip.
Fiat 500 ve Gucci, 2011
1950’lerden bu yana İtalya’nın Fiat’ı inanılmaz sevimli bir şehir
otomobili markası olarak şık görünmek için herhangi bir yardıma
ihtiyaç duymadı. Ancak bu yine de başka bir İtalyan markasıyla
ortaklık kurmasının önüne geçmedi: Gucci. 2011 yılında moda evinin o
zamanki kreatif direktörü Frida Giannini, Fiat 500’e Frau deri ile
yeniden çerçevelenmiş bir kabin, jant kapaklarında ve bagaj
kapağında Gucci logoları ve koltuklarda yeşil-kırmızı-yeşil Gucci
şeridi de dahil olmak üzere şık bir makyaj yaptı. Tek renk seçeneği
Gucci Black veya Gucci White idi ve elbette şaşırtıcı olmayan bir
şekilde Gucci serideki en pahalı modeldi. Londra, Paris ve
Milano’nun daha akıllı semtleri için şık bir kentsel ulaşım aracı
olan 500 by Gucci’yi yenmek hâlâ zor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Citroën CX ve Grace Jones, 1985
Bugün oyuncu ve şarkıcı olarak tanıdığımız Grace Jones kariyerine St
Laurent gibi moda evleri için podyum modeli olarak başladı ve bu
dönemde ünlü moda dergisi Vogue’un kapağında yer aldı. Araba markası
Citroën de 1985’te radikal CX lüks hatchback’ini tanıtmak için onu
seçti. Jones o zamanki ortağı Fransız moda fotoğrafçısı ve sanat
yönetmeni Jean-Paul Goude ile birlikte şimdiye kadar görülen en
çarpıcı, akılda kalıcı ve avangard televizyon reklamlarından birini
üretti.
Range Rover ve Vogue, 1981
1981’de, Range Rover’ın ilk piyasaya sürülmesinden tam 11 yıl sonra,
Vogue Biarritz’deki bir moda fotoğraf çekiminde daha lüks,
özelleştirilmiş, tek seferlik bir versiyon kullandı. Derginin
okuyucuları dayanıklı arazi aracı markasını yeni bir ışık altında
gördü ve bu konuda bir sürü araştırma yapıldı. Hazır bu kadar ilgiyi
üzerine çekmişken podyum ışıklarından yararlanan Range Rover, bu
birlikteliğe olan meraka “In Vogue” isimli bir modelini sınırlı
sayıda üreterek yanıt verdi. Farklı Vogue serileriyle birlikte bu
işbirliği o kadar sevildi ki Range Rover, Vogue modelini kalıcı
olarak serisine kattı ve 30 yıldan fazla kullanımda tuttu.