Şubat 2 2022

Bir aşk hikâyesi: Moda markaları ve otomobiller

EŞSİZ VE UNUTULMAZ BİRLİKTELİKLER

D

oğru kimya ile kurulmuş bir ortaklık her nerede olursa olsun kendini gösterir. Ve gerçek otomobil düşkünleri bilir ki arzu nesnesine dönüşen ortaklıkların başında moda markaları ve arabalar gelir. Üstelik bazıları gerçekten unutulmaz işlere imza atarlar. İşte günümüzden geçmişe aklımızdan silinmeyen bazı ortak işler…

Aston Martin ve Girard-Perregaux, 2021
Hassas mühendislik ve zamanlama konusundaki ortak tutkuları göz önüne alındığında, birçok üst düzey otomobil üreticisinin aynı derecede prestijli bir saatçiyle çalışması şaşırtıcı değil. Aston Martin ile lüks İsviçreli saat üreticisi Girard-Perregaux arasındaki ortaklık da bunlardan biri. Aston Martin’in yaratıcı şefi (yarış pilotu ve saat meraklısı) Marek Reichman, saatlerin tasarımıyla yakından ilgilendi ve Girard-Perregaux, Aston Martin için Three Flying Bridges tasarımının yeni bir baskısını üretti. Tourbillon donanımlı, zarif bir şekilde markalanmış Aston Martin saat versiyonunun her biri 146,000 dolara mâl olan 18 örneği var.

Balenciaga ve Polestar, 2020
Araba şirketleri, çekiciliklerinden faydalanma arzusuyla sevilen moda evleri ve markalarla sıklıkla ortaklık kurar. Ancak moda evi Balenciaga ve otomobil markası Polestar arasındaki ortaklık ters şekilde başladı. Balenciaga’nın kreatif direktörü Demna Gvasalia, Sonbahar 2020 koleksiyonunun sanal açılışında kullanacakları araçlar için Polestar’a başvurdu. Volvo ve Geely tarafından 2017 yılında kurulan Polestar, yalnızca hibrit ve elektrikli otomobiller üretiyor ve Gvasalia’yı cezbeden farklı bir tasarım estetiğine sahip.

Fiat 500 ve Gucci, 2011
1950’lerden bu yana İtalya’nın Fiat’ı inanılmaz sevimli bir şehir otomobili markası olarak şık görünmek için herhangi bir yardıma ihtiyaç duymadı. Ancak bu yine de başka bir İtalyan markasıyla ortaklık kurmasının önüne geçmedi: Gucci. 2011 yılında moda evinin o zamanki kreatif direktörü Frida Giannini, Fiat 500’e Frau deri ile yeniden çerçevelenmiş bir kabin, jant kapaklarında ve bagaj kapağında Gucci logoları ve koltuklarda yeşil-kırmızı-yeşil Gucci şeridi de dahil olmak üzere şık bir makyaj yaptı. Tek renk seçeneği Gucci Black veya Gucci White idi ve elbette şaşırtıcı olmayan bir şekilde Gucci serideki en pahalı modeldi. Londra, Paris ve Milano’nun daha akıllı semtleri için şık bir kentsel ulaşım aracı olan 500 by Gucci’yi yenmek hâlâ zor.



Citroën CX ve Grace Jones, 1985
Bugün oyuncu ve şarkıcı olarak tanıdığımız Grace Jones kariyerine St Laurent gibi moda evleri için podyum modeli olarak başladı ve bu dönemde ünlü moda dergisi Vogue’un kapağında yer aldı. Araba markası Citroën de 1985’te radikal CX lüks hatchback’ini tanıtmak için onu seçti. Jones o zamanki ortağı Fransız moda fotoğrafçısı ve sanat yönetmeni Jean-Paul Goude ile birlikte şimdiye kadar görülen en çarpıcı, akılda kalıcı ve avangard televizyon reklamlarından birini üretti.

Range Rover ve Vogue, 1981
1981’de, Range Rover’ın ilk piyasaya sürülmesinden tam 11 yıl sonra, Vogue Biarritz’deki bir moda fotoğraf çekiminde daha lüks, özelleştirilmiş, tek seferlik bir versiyon kullandı. Derginin okuyucuları dayanıklı arazi aracı markasını yeni bir ışık altında gördü ve bu konuda bir sürü araştırma yapıldı. Hazır bu kadar ilgiyi üzerine çekmişken podyum ışıklarından yararlanan Range Rover, bu birlikteliğe olan meraka “In Vogue” isimli bir modelini sınırlı sayıda üreterek yanıt verdi. Farklı Vogue serileriyle birlikte bu işbirliği o kadar sevildi ki Range Rover, Vogue modelini kalıcı olarak serisine kattı ve 30 yıldan fazla kullanımda tuttu.