L
üks moda zarafeti, kaliteyi ve özgünlüğü temsil eden bir
dünyadır. Son yıllarda, sürdürülebilirlik bu dünyada giderek
daha önemli bir hale geldi ve birçok lüks moda markası bu
alanda yenilikçi adımlar atmaya başladı. Bunlar sadece moda
endüstrisini değil, aynı zamanda tüm dünyayı daha sürdürülebilir bir
geleceğe taşımak için önemli adımlar.
Biz de lüks moda dünyasının son birkaç ayda gerçekleştirdiği
sürdürülebilirlik icraatlarını sizin için derledik.
Prada sürdürülebilir Re-Nylon Koleksiyonu’nu tanıttı
İngiliz aktörler Emma Watson ve Benedict Cumberbatch, Prada’nın
balık ağları ve tekstil atıklarından elde edilen geri dönüştürülmüş
plastikle ürettiği 2024 Re-Nylon koleksiyonunun tanıtımı için objektif
karşısına geçti. Re-Nylon Koleksiyonu’nun merkezindeki döngüsellik ve
sürdürülebilirlik, markanın 2024 reklam kampanyasının mihenk taşlarını
oluşturuyor. Willy Vanderperre tarafından fotoğraflanan kampanyada
ünlü yıldızlar satışları Birleşmiş Milletler ile ortaklaşa yürütülen koruma
çabalarına fayda sağlayan döngüsel ürünleri sergiliyor. Prada, Re-Nylon
Koleksiyonu’ndan sattığı her parçayla SEA BEYOND projesine katkıda
bulunuyor.
Valentino, ilk Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı
Valentino, 2023 yılının sonunda markanın insanlara ve çevreye karşı
sorumlu ve etik bir yaklaşım benimseme taahhüdü doğrultusunda
şeffaflık yolunda önemli bir adım atarak 2022 yılı için ilk Sürdürülebilirlik
Raporu’nu yayımladı. Rapor Valentino’nun sürdürülebilirlik stratejisi ve
markanın üç ana odak noktasıyla ilgili özel hedeflerle birlikte 2022 yılı için
bilgi ve kurumsal veriler sunuyor: Ürün, İnsan ve Gezegen.
LVMH çevre stratejisinin ilk sonuçlarını açıkladı
LVMH, LIFE 360 (LVMH Initiatives For the Environment) programının
ilk sonuçlarını açıklamak üzere 500’den fazla yöneticiyi, ortaklarını ve
diğer sektör oyuncularını bir araya getirdi. Etkinlikte, bu programın
temelini oluşturan döngüsel ekonomi, biyoçeşitliliğin korunması, CO2
emisyonlarının azaltılması, izlenebilirlik ve şeffaflık ile ilgili çevresel
performansın somut bileşenleri açıklandı. LVMH ayrıca karbon ayak izinin
yanı sıra, su ve biyoçeşitlilik etkilerini azaltma konusunda tedarikçilere
destek sağlamayı amaçlayan bir program başlattı: LIFE 360 Business
Partners. LVMH, 2024 yılı itibarıyla, tedarikçilerin çevresel hedeflere
ilişkin ihtiyaç ve beklentilerini dinleyebileceği bir forum düzenleyecek.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Kering, ‘CDP Triple A’ puanı alan tek lüks moda grubu oldu
Kâr amacı gütmeyen çevre kuruluşu CDP’nin (Carbon Disclosure Project -
Karbon Saydamlık Projesi) 2023 İklim Değişikliği, Orman ve Su Güvenliği
anketleri aracılığıyla bildirilen veriler doğrultusunda, Kering puanlanan
21.000’den fazla şirket arasından “Triple A” puanı alan 10 şirketten biri ve
tek lüks moda grubu oldu. Dünyanın en büyük çevresel veri tabanına sahip
olan Karbon Saydamlık Projesi’nin puanları sıfır karbonlu, sürdürülebilir
ve dirençli bir ekonomiye yönelik yatırım ve satın alma kararlarını
yönlendirmek için yaygın olarak kullanılıyor.
Stella McCartney COP28’e katıldı
Stella McCartney, yirmi yılı aşkın bir süredir iklim değişikliğiyle mücadele
etmek ve endüstrinin gezegen üzerindeki zararlı etkilerini azaltmak
için moda serisini sürdürülebilir üretim yöntemlerine bağlı kalarak
oluşturmayı misyon edinen bir isim. İngiliz tasarımcı, 2023’ün son ayında
Dubai’de gerçekleştirilen COP28’e katılan tek moda tasarımcısı olarak
sektörün çevre üzerindeki etkisi konusunda farkındalık yaratmayı ve
tüketicileri daha sürdürülebilir seçimler yapmaları konusunda etkilemeyi
umduğunu söyledi. Moda endüstrisini temsil eden Stella McCartney ve
ekibi, zirve boyunca çeşitli görüşmelerde de bulundu.