D
ünyanın pandemiyle birlikte büyük bir değişime uğradığı yadsınamaz
bir gerçek. Hayatlarımıza ve hatta kendimize bakışımız zaman içinde
değişti. Bu süreç alışverişten sağlığa kadar her alanda kendini
gösterdi. Belki de değişimin zamanı çoktan gelmişti, yalnızca iyi
bir bahaneye ihtiyacımız vardı.
Peki ya güzellik? Pinterest’in 2021 alışkanlıklarını derlediği
araştırmasına bakılırsa güzellik sektöründe de durum farklı değil.
Artık raflarımızdan taşan güzellik ürünleri, her birinin başka bir
şeyi “düzelttiği” hedefiyle alınan çeşit çeşit markalar yerini
“çabasız güzellik” kavramına bırakıyor. Çünkü bu, ayna karşısında
geçirdiğimiz saatleri azaltarak basit ve sürdürülebilir
alışkanlıklar haline dönüşmeye meyilli bir rutin. Pinterest’e göre
“Cildim nasıl doğal görünümlü ve parlak olur?” ya da “Yüz yogası
nasıl yapılır?” aramaları geçen yıllara oranla dört kat artmış
durumda. Evde yapılan yüz ürünleriyle ilgili araştırmalar yüzde 110
oranında artarken, “doğal görünümlü günlük makyaj” aramalarının
oranı yüzde 180 civarında.
Skinimalism yani “skin minimalism” yalnızca sadeleşmek değil, aynı
zamanda sağlıklı kalmak ve cilt için esas ihtiyaç duyulanı bulmak
anlamına da geliyor. Ardı arkasına sürdüğünüz cilt ürünlerinden
hangisinin size yaradığını anlamanız pek de kolay değil. Uzmanlar
cildin ihtiyaçlarını anlamak için her seferinde bir ürün
kullanılması gerektiğini hatırlatıyor.
Bilinçli etiket okurları
Elbette sürdürülebilirliğin her alanında olduğu gibi skinimalism de
etiket okumaya yönelen kitleyi ifade ediyor. Artık ürünlerin içinde
neler olduğunu ve hangi şartlarda yapıldığını daha çok takip
ediyoruz. Bu bizi sağlıklı bir alışverişe yönlendirirken,
üreticilerin de dikkatini bu noktaya çekiyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tabakalı makyaj devri bitiyor
Üst üste sürülen krem, fondöten ve allıklarla bitmek bilmeyen
katmanlardan oluşan makyajların cildi havasız bırakması olası.
Bununla birlikte artık markalar farklı işlemleri aynı anda
yapabilecek ürünler üzerinde de çalışıyor. Cilt tonu eşitleyici
kremlerin aynı zamanda hoş bir parlaklık vermesi gibi… Skinimalism
ürün sayısını azaltırken, kendinize bakmak için daha sürdürülebilir
bir yol izlemenizi sağlıyor. Aslında bu, lansmanı yapılan her yeni
lüks markayı almakta acele etmek yerine birden çok çözüm ve faydayı
bir arada sunabilen ürünleri almakla ilgili.
Sadeleşmek
Sadeliğin mantrası “Az çoktur”un skinimalism ile bağlantılı olduğunu
tahmin etmek zor değil. Bu özünde cildinize iyi gelecek birkaç ürün
seçerek, ihtiyatlı davranmanız anlamına geliyor. Zaten sadeleşmenin
özündeki gerçek de bu. Sadeleşmek adına daha fazla ilham almak için
Dünya Kadar Sade serisine göz atabilirsiniz. Belçim Bilgin’in
sunduğu video serisi her cephede sadeleşmenin nasıl mümkün
olabileceğini konuklar eşliğinde anlatıyor. Her şeyin özündeyse yine
kendini anlamak var…