R
olls-Royce 115 yıldan fazla bir süredir dünya çapında statü,
zenginlik, güç ve prestij sembolü olarak anılmakla birlikte, işçilik
ve lüksün mükemmel bir temsilcisi olmaya da devam ediyor. Markanın
her yıl ürettiği beş binden fazla otomobil, kurucuları Henry Royce
ve Charles Rolls’un yıllar önceki mükemmel, tutkulu ve özverili
çalışmasının bir ürünü gibi; bir asır sonra bile… Coachbuild, bu
kusursuzluk anlayışını modernizmle birleştiren bir Rolls-Royce
ekibi. Müşterilerin hayallerini ve birikimlerini markanın
tasarımlarına yansıtan Coacbuild’in en çok ses getiren işlerinden
biriyse hiç şüphesiz Boat Tail. Zira Rolls-Royce Boat Tail’in
piyasaya sürülmesiyle, Rolls-Royce tasarım ve üretim ekibi daha önce
var olmayan bir şey, lüks otomobillerde yeni bir standart yarattı.
Ekip bunu yaparken de daha önce mümkün olanın sınırlarını zorladı.
Boat Tail, olağanüstü düzeyde bir mühendislik yeteneği ve yaratımı
gözler önüne seriyor. Modernizmi elden bırakmadan markanın köklerine
dönüşü temsil ediyor. Yaklaşık 5,8 metre uzunluğunda zarif ancak
cesur ve güçlü bir otomobil bu. Öndeki ikonik ızgara, gövdeyle
yumuşak bir şekilde bütünleşerek ayrılmaz bir parça haline
getirilmiş. Denizciliği sembolize eden referanslar profilde hemen
göze çarpıyor. Etraflıca dolanan ön cam ve arkaya eğimli ön tarafa
doğru kalınlaşan yan profil, denizin üzerinde hızla yükselmiş bir
tekne görüntüsü getiriyor gözlerinizin önüne. Arka güvertede bulunan
beş elektronik kontrol ünitesi de dahil olmak üzere otomobilde tam
1813 adet ısmarlama parça bulunuyor. Otomobilin kaputunun altında
ise 6,75 litrelik çift turbolu V12 motor, 563 beygirlik bir güç
üretiyor. Rolls-Royce Boat Tail’in dış kısmı, müşterinin en sevdiği
renk olan mavinin zengin tonuyla kaplanmış. Jantlar, Boat Tail’in
karakterine katkıda bulunmak için parlak mavi renkte, son derece
cilalı ve şeffaf kaplamalı.
İç tasarımda koyu mavi renkle kaplanmış ön koltuklar kaputun renk
tonu geçişini yansıtırken, arka koltuklar daha açık tonda
tamamlanmış. Gösterge paneli kadranları, daha çok kaliteli
kuyumcuların ve saatçilerin atölyelerinde mükemmelleştirilen
Guilloché adlı dekoratif bir teknikle süslenmiş. Ön konsolunda
konumlandırılan saat için İsviçre’nin en köklü üreticilerinden BOVET
1822 ile çalışılmış. Biri kol, diğeri araç için üretilmiş iki adet
saatin ön panele entegre edilmesinin tam üç buçuk yıl sürdüğü
belirtiliyor. Boat Tail’de otomobilin zemin yapısını bir rezonans
odası olarak kullanan özel bir Bose Corporation ses sistemi
bulunuyor. Ayrıca torpido gözüne yerleştirilmiş bir adet el yapımı
Montblanc kalem de kullanıcısını bekliyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tüm bu detayların yanı sıra hiç kuşkusuz onu diğer arabalardan
farklı kılan şeylerden biri tekne güvertelerine taş çıkaracak “arka
güvertesi.” Caleidolegno kaplama, Rolls-Royce mühendisliğinin bir
başarısı olarak uygulanmış. Tasarım stili, yatların tipik ahşap
yapısına âdeta selam veriyor. Bir düğmeye basıldığında güverte
kapsamlı bir kelebek hareketiyle açılıyor ve ortaya bir “ikram
paketi” çıkıyor. 15 derecelik bir açıyla sunulan bu lüks sandık,
açık havada yemek deneyimi için mükemmel donanımlara sahip: bir
tarafı aperatiflere adanmış, diğer tarafı Paris’te Christofle
tarafından yapılan “Boat Tail” adının kazındığı çatal bıçak takımı
ile tamamlanan mini bir mutfak. Müşterilerinin en sevdiği Armand de
Brignac şampanyasını barındırmak için de bir çift buzdolabı
geliştirilmiş. İtalyan mobilya üreticisi Promemoria tarafından
tasarlanmış ince hatlı katlanabilir tabureler ve her şart altında bu
mini piknikten keyif almayı sağlayacak bir şemsiyeyle Boat Tail
lüksün anlamını bir daha yaratıyor.
Sahibine özel olarak tasarlanan bu araç, 20 milyon sterlinlik
fiyatıyla, 2019 yılında 11.5 milyon sterline satılan Bugatti’nin La
Voiture Noir modelini geride bırakıyor. Paylaşılan bilgilere göre,
ön üretime açılmasının ardından 20 kişi tarafından bir yılı aşkın
sürede tamamlanan araçtan yalnızca üç adet üretilmiş. Bu üç şanslı
kişinin kimler olduğu ise hâlâ muamma…