H
ubert de Givenchy savaş sonrası dönemin ustaları Jacques
Fath ve Elsa Schiaparelli’den couture sanatının inceliklerini
öğrenerek Fransa’da kendi moda evini açtığında, takvimler
1950’li yılları gösteriyordu. O zamandan bu yana Givenchy,
moda dünyasının prestijli markalarından biri olarak giyim, aksesuar,
parfüm ve kozmetik ürünleriyle ön planda oldu.
Tam yetmiş yıl sonra, Givenchy’nin kreatif direktör koltuğuna oturan
Matthew M. Williams da moda evinin mirasının izinden giderek
koleksiyonlarına aynı titiz yaklaşımı taşıyor. Williams, teknik yeniliğe
önem veren bir tasarımcı. Ancak şık görünümü çağdaş detaylarla
donatmaktan çekinmiyor. Bu sayede metalimsi unsurları ince siluetler
haline getirebiliyor. Bu bakış açısının en yeni örneği ise Williams’ın moda
evinin bahar ve erken kış sezonu için tasarladığı erkek spor ayakkabısı
TK-360... İngiliz multimedya sanatçısı Ewan Macfarlane tarafından moda
evine özel olarak yaratılan heykelsi bir sanat eserinin üzerinde görücüye
çıkan bu yeni tasarım, şimdiden moda tutkunlarının radarına girmiş
durumda. Radikal şekli ve cesur çizgileri bu parçayı bir stil öncüsüne
dönüştürüyor ve tasarımcının cesur vizyonunu daha da pekiştiriyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Williams’ın “rüya tasarımım” diyerek tanımladığı TK-360, en son
teknoloji kullanılarak üretilen orijinal bir spor ayakkabı... Tek bir kumaş
parçasından oluşuyor ve ince hatlarıyla öne çıkıyor. Sıkı örgüden oluşan
teknolojik bir kumaş kullanan Williams, örgüden oluşan sırt kısmının
sonunda aşınma belirtileri göstereceğini söylüyor ve ekliyor: “Giysi ve
aksesuarlar, evrim geçirip değişerek tarihe geçtikleri bir hayata sahip
olabilirler. Bu ayakkabı ne kadar çok giyilirse, o kadar çok geçmişi
olacaktır.”
TK-360’ın klasik siyah veya beyazın yanı sıra mevsimsel asit sarısı, grafit
grisi ve açık pembe tonları mevcut. Modelleri yakından incelemek için
Givenchy’nin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
www.givenchy.com