Ekim 2 2022

Valentino, web sitesini de sürdürülebilir hâle getiriyor!

Ekim 2

DÜNYA İÇİN SÜRDÜRÜLEBİLİR ADIMLAR

H

ayatımızın her alanında karbon ayak izi bıraktığımızı artık biliyoruz. Kullandığımız internet siteleri de buna dahil ancak gözden kaçan ya da konu dışı bırakılan gerçekler arasında. Yine de bunu lafta bırakmayan bir marka var: Valentino. Yıllardır sürdürülebilirlik üzerine verdiği taahhütleri bir bir gerçekleştiren marka şimdi de dijital operasyonlarında bunu hayata geçirmeye başladı. Moda evi web sitesi, trafiği ve operasyonlarıyla ilgili olarak karbon emisyonlarını değerlendirmeyi amaçlayan yapay zekâ uzmanıyla ortaklığını açıkladı.

Ekim 2

Valentino.com’un 11 milyon görüntülenme oranı, muhasebe hesapları, javascript dosya türleri, html kodlamaları ve daha birçok şey üzerinde gerçekleştirilen ilk değerlendirmeye göre markanın web sitesi sayfa görüntüleme başına 2,56 gram Co2 üretiyor. Valentino, dijital ayak izini Karma Metrix’in tescilli algoritması aracılığıyla sürekli olarak değerlendirerek, çeşitli dijital sürdürülebilirlik göstergelerini takip etmeyi ve dijital enerji verimliliğini artırmayı taahhüt ediyor. Marka bundan sonra yeni dijital fırsatlar yaratmanın ötesinde dünya için de en uygun olana yönelerek gerekli değişiklikleri gerçekleştirecek.

Ekim 2

Bu algoritma, lüks markanın çevreye duyarlı ve sorumluluk bilincine sahip bir iş modeline bağlılığını yansıtıyor. Yılın başlarında şirketin web sitesinde “Paylaşılan Değerler Yaratmak” adıyla sürdürülebilirlik odaklı yeni bir bölüm de başlatıldı. Bu bölüm lüks markanın çevresel gelişimine adanmış, karbon ayak izi ve çevresel etkileri de dikkate alan bir iş ve üretim modelinin evrimini detaylandırıyor.



Ekim 2

Valentino sürdürülebilirliğe yönelik eylemlerinin bir parçası olarak 2022’den itibaren kürksüz olmayı taahhüt etti; döngüsel moda ekonomisine dokunan eski bir projeyi tanıttı; üretiminin yüzde 70’i için çevre dostu viskon tedarikçileri ile çalışma taahhüdünde bulundu; erkekler ve kadınlar için geri dönüştürülmüş öğelerle yapılan Open for a Change spor ayakkabısını tanıttı; iş seyahatlerinin karbon ayak izini azaltmak için Air France ve KLM tarafından desteklenen Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı kurumsal programına katıldı. 2013 yılında şirket tedarik zincirindeki tüm tehlikeli kimyasalları ortadan kaldırma misyonuyla Greenpeace Detoks Taahhüdü Kampanyası’na katıldı, hayat veren su yollarını ve yağmur ormanlarını korumaya yardımcı olmak için Sıfır Ormansızlaşma Taahhüdü projelerine de imza attı.

Dahil olduğu tüm projelerde adım adım gelişme gösteren Valentino, yalnızca lüks markaların değil, dünyanın tüm gelişmiş markalarının neler yapabileceğini gösteren bir kaynak olma yolunda ilerliyor. Artık moda dünyayı ne kadar yeşil kıldığımızla da alakalı ve görünen o ki Valentino bugünlerde bu konuda önde gidiyor. Diğer lüks markaların bu adımları takip edip etmeyeceğini çok yakında göreceğimizi tahmin ediyoruz.