H
ayatımızın her alanında karbon ayak izi bıraktığımızı artık
biliyoruz. Kullandığımız internet siteleri de buna dahil ancak
gözden kaçan ya da konu dışı bırakılan gerçekler arasında.
Yine de bunu lafta bırakmayan bir marka var: Valentino.
Yıllardır sürdürülebilirlik üzerine verdiği taahhütleri bir bir gerçekleştiren
marka şimdi de dijital operasyonlarında bunu hayata geçirmeye başladı.
Moda evi web sitesi, trafiği ve operasyonlarıyla ilgili olarak karbon
emisyonlarını değerlendirmeyi amaçlayan yapay zekâ uzmanıyla
ortaklığını açıkladı.
Valentino.com’un 11 milyon görüntülenme oranı, muhasebe hesapları,
javascript dosya türleri, html kodlamaları ve daha birçok şey üzerinde
gerçekleştirilen ilk değerlendirmeye göre markanın web sitesi sayfa
görüntüleme başına 2,56 gram Co2 üretiyor. Valentino, dijital ayak
izini Karma Metrix’in tescilli algoritması aracılığıyla sürekli olarak
değerlendirerek, çeşitli dijital sürdürülebilirlik göstergelerini takip etmeyi
ve dijital enerji verimliliğini artırmayı taahhüt ediyor. Marka bundan
sonra yeni dijital fırsatlar yaratmanın ötesinde dünya için de en uygun
olana yönelerek gerekli değişiklikleri gerçekleştirecek.
Bu algoritma, lüks markanın çevreye duyarlı ve sorumluluk bilincine
sahip bir iş modeline bağlılığını yansıtıyor. Yılın başlarında şirketin web
sitesinde “Paylaşılan Değerler Yaratmak” adıyla sürdürülebilirlik odaklı
yeni bir bölüm de başlatıldı. Bu bölüm lüks markanın çevresel gelişimine
adanmış, karbon ayak izi ve çevresel etkileri de dikkate alan bir iş ve
üretim modelinin evrimini detaylandırıyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Valentino sürdürülebilirliğe yönelik eylemlerinin bir parçası olarak
2022’den itibaren kürksüz olmayı taahhüt etti; döngüsel moda
ekonomisine dokunan eski bir projeyi tanıttı; üretiminin yüzde 70’i
için çevre dostu viskon tedarikçileri ile çalışma taahhüdünde bulundu;
erkekler ve kadınlar için geri dönüştürülmüş öğelerle yapılan Open for
a Change spor ayakkabısını tanıttı; iş seyahatlerinin karbon ayak izini
azaltmak için Air France ve KLM tarafından desteklenen Sürdürülebilir
Havacılık Yakıtı kurumsal programına katıldı. 2013 yılında şirket tedarik
zincirindeki tüm tehlikeli kimyasalları ortadan kaldırma misyonuyla
Greenpeace Detoks Taahhüdü Kampanyası’na katıldı, hayat veren su
yollarını ve yağmur ormanlarını korumaya yardımcı olmak için Sıfır
Ormansızlaşma Taahhüdü projelerine de imza attı.
Dahil olduğu tüm projelerde adım adım gelişme gösteren Valentino,
yalnızca lüks markaların değil, dünyanın tüm gelişmiş markalarının neler
yapabileceğini gösteren bir kaynak olma yolunda ilerliyor. Artık moda
dünyayı ne kadar yeşil kıldığımızla da alakalı ve görünen o ki Valentino
bugünlerde bu konuda önde gidiyor. Diğer lüks markaların bu adımları
takip edip etmeyeceğini çok yakında göreceğimizi tahmin ediyoruz.