1
960’larda Rolls-Royce Phantom V, karada seyahat etmenin lüks
yollarından biriydi. Zarafetin teknolojiden daha önemli olduğu
zamanların lüks kavramından bahsediyoruz. Günümüzde bu
deneyimin çok modern bir eklemeyle zenginleştirildiğini söylemek
mümkün:
Elektrikli güç aktarma organları ve merhaba emisyonsuz versiyonlar
İngiliz şirket Lunaz, bu gelişen trendin en iyi bilinen temsilcilerinden biri
olarak üst düzey klasik otomobillerin saf elektrik gücüne dönüştürülmesi
konusunda oldukça başarılı.
İngiliz seri girişimci David Lorenz ve eski Formula 1 yarış mühendisi Jon
Hilton tarafından kurulan şirket, David Beckham’dan Barclay ailesine
kadar yatırımcıların odağında. Talep gerçekten inanılmaz boyutta, zira
Lunaz’ın klasik otomobilleri 2024’e kadar tükenmiş durumda.
Şirket şimdi İngiliz otomotiv tarihinin en ünlü arabalarını temsil eden bir
ürün yelpazesine sahip. İlk kez sunduğu 1950’lerin Jaguar XK’sı ile büyük
Rolls-Royce ve Bentley limuzinlerine ek olarak, şirket şimdi eski klasik
Range Rover’ın dönüşümünü bugüne kadarki en pahalı modeliyle sunuyor:
Aston Martin DB6.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Merak edenler için Range Rover’ların fiyatı yaklaşık 300.000 £ (376.000 $);
Bentley ve Rolls-Royce’lar ise 350.000 £ (439.000 $) ile 550.000 £ (690.000
$) arasında değişiyor.
Elbette Lunaz dışında seçenekler de var. Örneğin İngiltere, Oxfordshire’da
bulunan Everrati, belirli modellerin dönüştürülmesindeki uzmanlığıyla
Land Rover, Porsche 911 ve Mercedes-Benz Pagoda için Lunaz yaklaşımını
yansıtıyor.
Farklı bir yaklaşım benimseyen şirketler de yok değil. Amerika Birleşik
Devletleri’nde LA merkezli Zero Labs, güçlü arabalardan arazi araçlarına
kadar farklı modeller için 600 hp elektrikli güç aktarma organları
geliştirdi. Bunlar, seçtiğiniz bir donör araca takılabiliyor. Teksas
Austin’deki Moment Motor Company de aynı yaklaşımı benimseyen
şirketlerden. Şirket klasik bir Mini’den 1985 yapımı Geleceğe Dönüş
filmiyle ünlü olan DeLorean spor arabaya kadar nostaljik otomobilleri
modern elektrikli arabalara dönüştürüyor.