E
lektrikli otomobillerin popülerliği son yıllarda giderek artıyor.
Karbon salınımı yapmadan çevreye duyarlı bir şekilde yol alan
bu otomobillerin enerji tüketimi çok daha düşük. Üstelik artık
şarj istasyonları da yaygınlaşıyor. Ancak uzun şarj süreleri hâlâ
kafalarda soru işareti oluşmasına neden oluyor. Daha doğrusu “oluyordu”.
Çünkü herkes “Bu da çözülürse tamamdır” diye düşünürken yüzleri
güldüren bir haber geldi.
Penn State Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, elektrikli araçları
10 dakikada şarj edebilecek yeni bir batarya teknolojisi geliştirdi.
Araştırmacıların bulguları, ekim ayının ortasında Nature dergisinde
yayımlanan bir çalışmada kamuoyuna açıklandı. Üniversite destekli
bir startup olan EC Power ile işbirliği içinde geliştirilen yeni teknoloji,
elektrikli araç bataryaları için dahili bir termal modülasyon sistemi olarak
öne çıkıyor. Bataryanın yapısına eklenen ultra ince nikel folyo ısının
düzenlenmesine yardımcı oluyor; büyük ısıtma ve soğutma sistemlerine
ihtiyaç duymadan ideal sıcaklıkta kalmasını sağlıyor. Bu gelişme
otomobilin yalnızca 10 dakikada şarj olmasını sağlamakla kalmıyor, aynı
zamanda batarya boyutunu üçte iki oranında azaltabiliyor. Daha küçük bir
batarya, enerjiyi daha verimli bir şekilde depoluyor ve maliyeti azaltıyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Araştırma ekibinin başındaki Prof. Chao-Yang Wang, hızlı şarj
teknolojisinin çoğu enerji yoğun batarya için çalıştığını söylüyor ve
ekliyor: “Bu teknoloji elektrikli araç bataryalarını 150 kWh’den 50 kWh’ye
düşürmeye imkân sağlayacak. Ayrıca sürücülerin menzil kaygısına da
son verecek. Daha küçük ve daha hızlı şarj olan bataryalar kobalt, grafit
ve lityum gibi kritik hammaddelerin kullanımını önemli ölçüde azaltacak
ve maliyeti düşürerek uygun fiyatlı elektrikli otomobillerin toplu olarak
benimsenmesini sağlayacak.”
EC Power şu anda yeni bataryayı üretmeye ve ticarileştirmeye çalışıyor.
Elektrikli otomobillere ilginin arttığı böyle bir dönemde, zamanlamanın
çok iyi olduğunu söyleyebiliriz!
Kaynak: www.robbreport.com