G
enesis, Hyundai Motor tarafından bağımsız bir marka olarak
tanıtıldığı 2015 yılından beri Kore lüks otomobil pazarında
ses getirmeye devam ediyor. Öncelikli hedef çoktan yerine
getirildi: Alman marklarının hâkim olduğu, Japon markalarının
da pay aldığı piyasada kendini kabul ettirmek. Genesis marka tanınırlığına
hızlı satış yükselişini de ekledi. Bu yılın temmuz ayında şirket, geçen
yılın temmuz ayına göre yüzde 22’lik bir artışla 6.300 adet araçla şimdiye
kadarki en iyi aylık ABD satış başarısına imza attı. Şirketin sadece bu
yılın ilk yarısında satılan araçlar bakımından bir satış rekoruna ulaştığı
söyleniyor.
Uzmanlara göre Genesis marka değerini lüks araç pazarında istenilenleri
çok iyi değerlendirerek yükseltti. En iyi örneklerden biri spor otomobil
görünümlü SUV G70, şu an ABD’nin en popüler modelleri arasında. Ustaca
gizlenmiş şarj noktasının yanı sıra araçta kısa sürede 429 beygir gücüne
çıkmanızı sağlayan boost tuşu bulunuyor. Genesis rakipleri arasından
sıyırılmak için teknik özelliklerine bol bol teknoloji imzası atıyor. Örneğin
kör noktaları kontrol eden bir radar teknolojisi, dönüş sinyaliyle devreye
giren bir uyarı sistemi kullanıyor. Ayrıca araçlara sessiz sürüş için araç
içindeki ses ortamını beyaz gürültünün bir üst seviyesi kabul edilen
noktaya çıkaracak bir sistem ilave edilmiş. Bu sessizlik tamamen elektrikli
GV60 modelinde en üst seviyeye çıkıyor. Öyle ki aracı kullananlar
bazen açık olup olmadığını anlamakta zorlanıyor. Bu yüzden kontağa
basıldığında ya da ayak fren pedalındayken sürüş özelliklerini ortaya
çıkaran özel bir panel eklentisi yapılmış.
Face connect araç sahiplerini anahtar taşımaktan kurtarırken, yüz
taramasıyla direksiyonun açısı, koltuğun uzaklığı ya da yüksekliği gibi
kişisel ayarları şoförün sık kullandığı ayarlara getirebiliyor.
Tüm bu yeniliklerin yanı sıra Genesis araçlarını daha fazla insanla
buluşturmak için bayilikler veriyor. Bu bayilikler konukların iyi zaman
geçirmesi ve test sürüşleri planlayabilmesine yönelik kuruluyor.
Edinburgh’da açılan son merkezin ardından Atlanta’da da bir galeri açan
Genesis’in planında ABD’de 50’den fazla mekân açılışı yapmak var. Tüm
bu merkezleri bir deneyim ve memnuniyet planlaması dahilinde hayata
geçiren markanın New York’taki showroom’unun üst katında kendine ait
bir Kore restoranı, çatı katında kütüphane bodrum katında ise eğlence
alanları bulunuyor.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Görünen o ki Genesis’in başarısı yalnızca tasarım ya da teknolojiden öte
bir noktada. Marka insan ruhuna hitap edecek insanlara kendini Genesis
markasının çatısı altında iyi ve düşünüldüğünü hissettiren bir atmosfer
yaratarak Kore’nin “son-nim” yani onurlu misafir anlayışını tüm dünyaya
tanıtacağa benziyor.