Kasım 2023

Kore’nin gururu Genesis’in önlenemeyen yükselişi

Kasım

ONURLU MİSAFİRLER İÇİN…

G

enesis, Hyundai Motor tarafından bağımsız bir marka olarak tanıtıldığı 2015 yılından beri Kore lüks otomobil pazarında ses getirmeye devam ediyor. Öncelikli hedef çoktan yerine getirildi: Alman marklarının hâkim olduğu, Japon markalarının da pay aldığı piyasada kendini kabul ettirmek. Genesis marka tanınırlığına hızlı satış yükselişini de ekledi. Bu yılın temmuz ayında şirket, geçen yılın temmuz ayına göre yüzde 22’lik bir artışla 6.300 adet araçla şimdiye kadarki en iyi aylık ABD satış başarısına imza attı. Şirketin sadece bu yılın ilk yarısında satılan araçlar bakımından bir satış rekoruna ulaştığı söyleniyor.

Kasım

Uzmanlara göre Genesis marka değerini lüks araç pazarında istenilenleri çok iyi değerlendirerek yükseltti. En iyi örneklerden biri spor otomobil görünümlü SUV G70, şu an ABD’nin en popüler modelleri arasında. Ustaca gizlenmiş şarj noktasının yanı sıra araçta kısa sürede 429 beygir gücüne çıkmanızı sağlayan boost tuşu bulunuyor. Genesis rakipleri arasından sıyırılmak için teknik özelliklerine bol bol teknoloji imzası atıyor. Örneğin kör noktaları kontrol eden bir radar teknolojisi, dönüş sinyaliyle devreye giren bir uyarı sistemi kullanıyor. Ayrıca araçlara sessiz sürüş için araç içindeki ses ortamını beyaz gürültünün bir üst seviyesi kabul edilen noktaya çıkaracak bir sistem ilave edilmiş. Bu sessizlik tamamen elektrikli GV60 modelinde en üst seviyeye çıkıyor. Öyle ki aracı kullananlar bazen açık olup olmadığını anlamakta zorlanıyor. Bu yüzden kontağa basıldığında ya da ayak fren pedalındayken sürüş özelliklerini ortaya çıkaran özel bir panel eklentisi yapılmış.

Kasım

Face connect araç sahiplerini anahtar taşımaktan kurtarırken, yüz taramasıyla direksiyonun açısı, koltuğun uzaklığı ya da yüksekliği gibi kişisel ayarları şoförün sık kullandığı ayarlara getirebiliyor.

Tüm bu yeniliklerin yanı sıra Genesis araçlarını daha fazla insanla buluşturmak için bayilikler veriyor. Bu bayilikler konukların iyi zaman geçirmesi ve test sürüşleri planlayabilmesine yönelik kuruluyor. Edinburgh’da açılan son merkezin ardından Atlanta’da da bir galeri açan Genesis’in planında ABD’de 50’den fazla mekân açılışı yapmak var. Tüm bu merkezleri bir deneyim ve memnuniyet planlaması dahilinde hayata geçiren markanın New York’taki showroom’unun üst katında kendine ait bir Kore restoranı, çatı katında kütüphane bodrum katında ise eğlence alanları bulunuyor.



Kasım

Görünen o ki Genesis’in başarısı yalnızca tasarım ya da teknolojiden öte bir noktada. Marka insan ruhuna hitap edecek insanlara kendini Genesis markasının çatısı altında iyi ve düşünüldüğünü hissettiren bir atmosfer yaratarak Kore’nin “son-nim” yani onurlu misafir anlayışını tüm dünyaya tanıtacağa benziyor.