T
eknolojinin hayatımızda kapladığı yer arttıkça, obje olarak
kapladığı alan küçülüyor. Manuel çalışan tansiyon aletlerini
düşünün, ardından yumruk büyüklüğünde dijital ölçerlere
dönüşünü... Ama bununla bitmedi elbette, saatlerimiz akıllı
saatlere dönüp kalp ritmimizi ölçebilir oldu. Şimdiyse artık yalnızca yüzük
boyutuna indirgenmiş ürünlerden bahsedebiliyoruz.
Özellikle sağlık söz konusu olduğunda kişiselleştirilmiş veri alabilmek
tüketicinin önceliği haline geldi. Uzmanlar sağlık verilerini yakından
takip edebilen cihazların hayat kalitesini yükselttiği konusunda hemfikir.
Giyilebilir sağlık ürünleri pazarına baktığımızdaysa önümüzdeki yıllarda
çok daha fazla yükselişe geçecek bir sektörle karşı karşıya olduğumuz
belirgin bir gerçek. Hiç şüphesiz daha fazla insan bu gelişmeden
faydalandıkça sektör gelişecek yeni alanlar buluyor.
Global News Wire verilerine göre 2022 yılında giyilebilir teknoloji
ürünlerindeki en büyük pay yüzde 50,10 oranında bileklik segmentine
aitti. Bu bileklikler kalori alımı takibi, su içme aralıkları ve adım izleme
hakkında sağladığı bilgilerle bireyleri daha sağlıklı bir yaşama teşvik
ediyor. Diğer ürün gruplarına göre daha fazla tercih edilmelerinin
en muhtemel sebeplerinden biri de taşınmalarının çok kolay olması.
Finlandiyalı şirket Oura ise bunu biraz daha ileri taşıyarak tüm bu
verileri ve daha fazlasını takip edecek bir yüzük piyasaya sürdü. Aslında
marka ilk adımı yaklaşık on yıl önce yalnızca uyku takibi yapabilen bir
ürünle atmıştı. O günden beri tüm teknolojik gelişmeleri yüzüğe ekleyip
güncelleyerek, bugün Oura Gen 3 modeline kadar ulaştılar. Geçen yıl nisan
ayında 2,55 milyar dolar değer biçilen şirket, 4 gram ağırlığında ve yedi
günlük pil ömrüne sahip bu yüzüklerden bir milyondan fazla sattı.
Oura misyon olarak teknoloji ve kişiselleştirme çıtasını ileri taşıyan bir
stratejiyle hareket ediyor. Aslında hâlâ çıkış amacını koruyor: uykuyu
takip etmek. Çünkü markaya göre kalp hastalığını önleyecek, daha iyi
görünmenizi sağlayacak, enerji verecek, daha üretken yapacak tek bir ilaç
var, o da uyku. Oura’yı bilekliklerden ayıran en önemli özellik bu. Eğer bir
gün önce yeterince uyumamışsanız, Oura size daha az adım atmanızı ve
toparlanmak için kendinize zaman ayırmanızı söyleyebiliyor. Ölçümleri
sayesinde uykusuzluğunuzun kaynağına inmenizi sağlayabiliyor. Sebep
belki bir kadeh şaraptı, belki gün içinde yaşadığınız stres…
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ama dediğimiz gibi Oura yerinde durmuyor! Şirket, yakın zaman önce FDA
onaylı doğum kontrol uygulaması Naturel Cycles ile ortaklık kurdu. Bu
sayede sensörleri üzerinden kullanıcının vücut sıcaklığını takip edebiliyor
ve bunu doğurganlığı belirlemek için kullanabiliyor. Tabii tüm bunların
yanı sıra stilini de Gucci ile yaptığı iş birliğine borçlu.
Peki bundan sonraki günlerde bizi ne bekliyor? Öncelikle Oura ismini
daha sık duymaya hazır olabilirsiniz. Zira marka kendini geliştirmek için
hiçbir fırsatı kaçırmıyor. Teknoloji dünyasında kulaktan kulağa yayılan
haberlere göre Oura şu sıralar dijital kimlik platformu Proxy ile yaptığı
anlaşmayla yüzüğü tıpkı akıllı telefon ve saatlerde olduğu gibi temassız
ödeme özelliklerine kavuşturacak.
Piyasaya son bir kez daha göz gezdirirsek rakamlar, teknolojinin
hayatımızda kaplayacağı alanı daha rahat anlamamızı sağlayacaktır.
Giyilebilir cihaz piyasası 2015 yılında 2 milyar dolar civarındaydı, 2022
yılına gelindiğindeyse 61 milyar dolara çıktı. Öngörülere göre bu rakam on
yıl sonra ikiye katlanacak. Sonuç olarak gelişen, yenilenen ve kişiselleşen
teknolojiler hayatımızda her geçen yıl daha fazla yer kaplayacağa benziyor.